    From: marco <u...@s...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ujemne oprocentowanie depozytow (Szwecja)
    Date: Wed, 02 Sep 2009 19:20:53 +0200
    <h7hhon$ac6$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h7hiil$45t$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <h7io8q$ofl$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <3...@f...googlegroups.com>
    <h7ipu4$ofm$1@news.onet.pl>
    <3...@o...googlegroups.com>
    <h7iui1$1d17$1@opal.icpnet.pl> <h7jtpk$4qu$1@news.onet.pl>
    <h7l4lh$t6n$1@opal.icpnet.pl> <h7m0hu$c2e$1@news.onet.pl>
    <h7m19c$1t50$1@opal.icpnet.pl> <h7m2cq$gu3$1@news.onet.pl>
    <h7m3ke$203g$1@opal.icpnet.pl> <h7m755$u5o$1@news.onet.pl>

    Mithos pisze:

    > Tyle, że w Polsce są uczelnie prestiżowe jedynie na Polskę. Na święcie
    > się nie liczymy.

    Znasz jakąś francuską uczelnie (bez przeglądania w googleach ;) ?,
    belgijską? hiszpańską?

    Nie będziemy mieć drugiego Harvardu, Oxfordu, MIT czy Yale. Tak samo nie
    ma ich w większości tak zachwalanych w tym wątku krajów starej europy.

    > Nie trzeba było sprzedawać całości.

    Możliwe. Natomiast niesprzedanie też wiązało się z jakimś ryzykiem.
    Można się spierać czy koszt był adekwatny w stosunku do tego ryzyka czy
    nie, ale nie odwrócimy tego.

    > Widziałeś co sie stało ze Skodą ? Poza tym Polonez model 2010 mógłby być
    > niezłym autem.

    Ale mówimy o rdzennym polskim czy w tym przypadku czeskim pomyśle, nie?
    Skoda to w tej chwili wg. toku myślowego prezentowanego w tym wątku
    niemiecka firma z niemiecką technologią gdzie czeski został znaczek na
    masce i robotnicy.

    > Wielu rzeczy. Zobacz etykiety na jedzeniu, środkach czystości itp. itd.

    Patrze na jedzenie. Nie oczekuje polskiej oliwy z oliwek ani z pestek
    winogron. Jakoś nie chcą u nas rosnąć. W barku rzeczywiście mam też
    hiszpańskie nie polskie wino bo jakoś wiesz, klimat nie chce się słuchać
    ekonomistów i nasz jest wyjątkowo marny. Ale w lodówce jakoś leży
    wędlina z PMB Białystok, ser z Piątnicy i spółdzielni w Hajnówce, jogurt
    Bakomy, jajka od jakiegoś miłego pana który przywozi mi je raz na 2
    tygodnie z jakiejś okolicznej wsi i mineralna spółdzielni pracy
    muszynianka (aż się zdziwiłem patrząc na etykietę ;). Nie sądzę też,
    żeby moje pomidory, ogórki i cebula kupiona na rynku była nagle masowo
    importowana z tej bogatej i pięknej europy zachodniej.
    Nie widzę tutaj jakiejś gwałtownej depolonizacji i samych importowanych
    towarów, ba nawet nie widzę za bardzo produktów firm będących własnością
    zagraniczną (ok za wyjątkiem czekolady wedla do której mam słabość ;)).

    Środki czystości akurat hmmm ludwik też polski a proszki do prania i
    tego typu specyfiki to tak samo mogą narzekać, że nie ich w FR, ES czy
    innym IT. Taki rynek że całość przejęły P&G, Henkele i inne Colgate'y ;)

    --
    MP