  • Data: 2009-09-02 17:08:25
    Temat: Re: ujemne oprocentowanie depozytow (Szwecja)
    Od: marco <u...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    Valdi.Pavlack pisze:

    > Bo chyba nie nazwiesz normalną rzeczą to, że za minimalną pensję samotnie
    > żyjąca osoba nie jest w stanie się utrzymać :O

    Uważasz, że za SMIC* utrzymasz się samotnie w Francji?
    * ichna pensja minimalna
    Uwaga na boku:
    Przejrzałem specjalnie na tą okazje dane eurostatu na 2007 rok:
    Kraj / Pensja minimalna / Procent pracujących otrzymujących minimalne
    wynagrodzenie:
    Francja / 1 254 EUR / 16,8 %
    Polska 246 EUR / 2,9 %

    Czyli raz: zdecydowanie mniej osób w Polsce które pracują otrzymują
    jednie minimalne wynagrodzenie.
    Dwa: I w jednym i w drugim kraju jest to kwota niewystarczająca do
    samodzielnego życia na poziomie powyżej wegetacji w warunkach
    mieszkaniowych innych niż współdzielenie z n osobami.

    > Chyba nie nazwiesz normalną
    > rzeczą faktu, że niektóre dzieciaki nie mają możliwości zjedzenia choć by
    > jednego ciepłego posiłku w ciągu dnia

    Oczywiście, że jest to niezwykle przykre bo trudno winić dzieci za te
    problemy. I oczywiście te przypadki występują częściej w Polsce niż w
    większości państw europy zachodniej. Co nie znaczy, że w tych drugich w
    ogóle nie występują.

    > a rządzący rozpier... pieniądze
    > podatników na lewo i prawo, a to nowe pióra do pałacu Kaczęcia, a to
    > buteleczki wina, kwiatuszki i inne duperele bez których państwo i jego
    > "elyta" spokojnie mogła by funkcjonować.

    Czy uważasz, że "elyta" innych państw jest z innej, lepszej gliny?
    Pewien były francuski prezydent najpierw miasta, potem republiki
    uwielbiał kolekcjonować wina, bynajmniej nie stołowe. Głupio się
    złożyło, że jednak nie kupował ich za własne wynagrodzenie. Czym to się
    różni od naszego prezia który miał potrzebę zaopatrzenia się w stosowną
    ilość "małpek"?

    > Napisałem wyżej. Zaprzeczysz temu co w PL występuje i wcale nie jest
    > zjawiskiej marginalnym?

    Absolutnie nie zaprzeczam i ubolewam, że tego typu patologiczne
    zachowania nie są marginalne. Ale zdecydowanie zaprzeczam podejrzeniom
    jakoby była to wyłącznie Polska specyfika.

    > A co do podatków - w PL są chorendalnie wysokie podatki, tylko kasy jaka w
    > ich ramach jest od zabierana gdzieś znika w czarnej dupci.

    Dzień wolności podatkowej:
    Polska - 14 czerwca
    Francja - 16 lipca
    Szwecja - 29 lipca
    UK - 2 czerwca
    Niemcy - 8 lipca

    Jak każdy wolałbym, żeby podatki były niższe. Ale jesteśmy w tej
    dziedzinie raczej na pozycji średniaka europejskiego a nie jakąś wyspą
    szczególnie dotkliwego fiskalizmu.

    A co do niedoskonałości (a raczej nieudolności) redystrybucji pieniędzy
    pobranych w formie podatków: dokładnie to jest problemem. Dlatego im
    mniej własności państwowej, mniej ingerencji państwa w nasze życie tym
    mniej okazji do tworzenia takich czarnych dziur.

    Myślisz, że w europie zachodniej też nie ma przypadków czarnych dziur,
    przepadających pieniędzy czy miliardów pakowanych w bezsensowne pomysły
    (ot mój ostatnio ulubiony temat: 27 miliardów euro topionych w szkolenia
    zawodowe w FR z których efekt jest praktycznie zerowy). Myślisz, że
    zarządzający firmami na zachodzie mają wyższe standardy etyczne (ach Ci
    niemieccy prezesi z szwajcarskimi kontami.... ;)? Albo, że nie wiedza co
    to łapówki i ciemne interesy pod stołem (ach ta afera Elf'a z ładnymi 9
    cyfrowymi kwotami...).

    --
    MP