    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Komentarze giełdowe - alternatywne spojrzenie
    Date: Fri, 20 May 2011 15:48:22 +0200
    <ir18c0$dfo$1@inews.gazeta.pl> <ir1tra$b2t$1@inews.gazeta.pl>
    <ir2fbg$od9$1@inews.gazeta.pl>
    <14si5rloyb4bi$.1l9mptin4fiab.dlg@40tude.net>
    <ir2mcs$hro$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <ir3f5v$de0$1@inews.gazeta.pl>
    <1w2wnsrsshy79$.1lkcvghnrqs86$.dlg@40tude.net>
    <ir3u7r$39n$1@inews.gazeta.pl>
    <9...@n...googlegroups.com>
    <4dd59a60$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>

    > ja tylko wtrące jedno pytanie (prawdopodobnie zupełnie OT)
    > skąd wynika stwierdzenie:
    > "Mozna udowodnic ze istnieje trend na rynku akcji - wg
    > mnie trend ten jest i bedze zawsze rosnacy"

    > Jaką miarę przykładasz to wyznaczenia "trendu" a inaczej mówiąc jaka
    > wielkość jest na osi Y wykresu na którym widzisz trend rosnący ? Czym ów
    > trend mierzysz ?
    Trend widać. Nie trzeba współczynnika Hursta. Ale skoro juz chcemy coś
    udowadniać, można użyć zwykłej regresji liniowej, żeby udowodnić że za
    ostatnie 50 lat ma ona ona dodatnie nachylenie. Możesz wziąć dłuższy okres
    możesz wziąć krótszy. Wtedy moze sie okazać że trend nie jest rosnący. W
    maksymalnym okresie - jest. I nie ma tu specjalnie o co się sprzeczać.
    Dlaczego będzie? Otóż dlatego będzie bo zakładam że świat będzie się
    gospodarczo i technologicznie rozwijał. Będą powstawały przedmioty i
    usługi, których dzisiaj nie ma. To wartość dodana powiekszająca PKB Świata
    od czasów prehistorycznych. Załamania i przerwy takie jak okres
    średniowiecza czy II wojna światowa zmniejszają średni trend rosnący ale go
    jak do tej pory nie zlikwidowały (tzn na razie nie cofneliśmy się do czasów
    Imperium Rzymskiego). Jeśli się cofniemy na pewno zdążysz to zauważyć?

    O to nie pytałeś ale przypomnę:
    Mnie chodziło o coś innego - o to że współczynnik Hursta bedzie powyżej 0.5
    wskazując na korelację między np. poprzednim rocznym zwrotem a zwrotem w
    następnym roku. To jest własnie funkcja pamięci. Mimo to moim osobistym
    zdaniem nie ma żadnego lub prawie zadnego związku między ostatnim zwrotem z
    ostatniego okresu a zwrotem z dzisiejszego okresu. Inaczej mówiąc korelacja
    statystyczna jest ale związku przyczynowo-skutkowego nie ma.