  • Data: 2009-12-23 18:00:24
    Temat: Re: kraj z bankowościąlepszą od polskiej
    Od: "Stiwi" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Problem w tym, ze w Polsce ciekzo jest pisac o zaletach bankowosci... Bo ich
    > nie ma.
    > Piszesz, ze polska bnankowoas powala na kolana pod wzgledem obslugi
    > internetowej, ale ja wolal bym nie miec limito wyplat z bankomatu niz
    > bajerow online. Poza tym jedynie przelew idacy jeden dzin do obcego banku
    > jest czyms odbiegajacym od reszty, w czym polskie okonto online powala inne?
    >
    > ps.
    > czy w austri nie ma mozliwosci wziecia konta, ktorego prowadzenie bedzie
    > darmowe?

    Dlatego są plusy i minusy. Akurat w przypadku Raiffeisena mogę mieć dowolny limit
    wypłat z
    bankomatu, ale też ustalony tylko w oddziale. Online limitów dla transakcji kartowych
    się nie da
    zmienić jak np w Multibanku. Ale np w Erste Banku czy Volksbanku dzienny limit wypłat
    gotówki z
    bankomatu wynosi 400 EUR, więc już bez rewelacji.

    W polskiej bankowości internetowej, online można zrobić praktycznie wszystko:
    podejrzeć blokady
    na karcie wraz ze szczegółami (w AT dopiero widzisz po kilku dniach po
    zaksięgowaniu), otwierać /
    zamykać lokaty, przelew wewnętrzny idzie online (w AT jeden dzień roboczy), saldo w
    polskich
    bankach aktualizowane jest na biężąco (w AT wysyłasz przelew, ale dopiero następnego
    dnia widzisz
    pomniejszony stan konta), aktywacja czy deaktywacja karty oraz zmiana limitów karty i
    wiele innych
    rzeczy, które teraz na szybko mi nie przychodzą do głowy. Chodzi raczej o szok i
    fakt, że działa to
    inaczej (gorzej) niż w Polsce. Kwestia przyzwyczajenia.

    Z darmowym kontem dla nierezydentów w Austrii się nie spotkałem.