-
Data: 2015-05-15 00:19:12
Temat: Re: mbank - pożegnanie
Od: MarcinF <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-05-14 o 00:16, Wojciech Bancer pisze:
> Dwa widoki - uproszczony, dobry do przeszukiwania lub taki jak był poprzedni.
> Uproszczony ma o wiele lepszą wyszukiwarkę, możliwość wydrukowania wielokrotnych
> potwierdzeń.
Uproszczony jest bezużyteczny, co z tego że jest wyszukiwanie skoro
cała historia i wyniki wyszukiwania są nieczytelnie, wszystko przez
zbyt mało miejsca na opis.
I nie ma takiego widoku jak był poprzedni, bo bardzo zmniejszono
szerokość kolumn, nawet jak masz 32 calowy monitor to zobaczysz
niewiele więcej niż na smartfonie. Bezużyteczna dekoracja lub tło
marnuje miejsce na ekranie. Na tej samej wysokości ekranu mieści
się kilka razy mniej operacji niż w starym interfejsie, a nie
każdego bawi przewijanie by zobaczyć to co było dawniej widoczne
o razu.
> Dla porównania:
> - wykonaj w starym interfejsie operację "czy wykonałem przelew za gaz"
> 2 miesiące temu i 4 miesiące temu
> - ile zarobiłem odsetek w ostatnich 6 miesiącach
> - ile wpłat dokonałem do odbiorcy X
> - ile wpłat dokonałem do odbiorcy o nr rachunku Y
> itp.
>
> Tego wszystkiego NIE MA w starym widoku, a jest bardziej przydatne
> niż widok semi-szczegółowy dostępny w tzw. starym widoku.
Jato nie ma? Przecież warunki dodatkowe mają takie filtry.
>> 2. widok odbiorców zdefiniowanych - jakie informacje są prezentowane i
>> ile ich mieści się na ekranie
>
> No i tu się rozchodzimy. W nowym interfejsie postawiono nie na "listy", ale
> efektywne szukanie, co w praktyce jest lepsze. [1] Wpisujesz 3 litery w polu
> przelewu i już masz dostęp.
Nie już ale dopiero, już było w starym bez tego "efektywnego szukania".
Po cholerę efektywne przeszukiwanie jeśli się ma kilka lub kilkanaście
zdefiniowanych przelewów, które w starym interfejsie były widoczne
na jednym ekranie? To jest wprowadzanie dodatkowych operacji tam
gdzie są zbędne.
>> 3. zlecenie przelewu zdefiniowanego - ilość przemieszczeń kursora i
>> kliknięć potrzebnych do zlecenia przelewu
> Jakkolwiek byś nie kombinował, opcja z filtrowaniem będzie szybsza
> od jechania po dowolnie długiej liście, czego przykładów jest mnóstwo,
> od google [2] po książki telefoniczne w telefonach i klienty poczty (nie
> wybierasz maila z listy, wpisujesz i dokonujesz auto-complete).
Nie będzie, kliknięcie w widoczny link jest szybsze bo nie trzeba go
najpierw szukać.
> [1] Przykłady takiego podejścia to też m. in. wyszukiwarka kontaktów na
> telefonie - rzadko kiedy przeglądasz całą listę - łatwiej wpisać te 2-3
> litery i ograniczyć listę.
>
> [2] Kiedyś były "katalogi" stron, teraz masz wyszukiwarki
W telefonach są listy ulubionych numerów, a w klientach
poczty książki z ulubionymi kontaktami, właśnie po to by nie trzeba
było używać wyszukiwarki do przeszukiwania informacji mieszczących
się na jednym ekranie lub często obejmujących tylko kilka wpisów.
W przeglądarkach internetowych są ulubione czy inne bookmarki,
a systemy operacyjne umożliwiają zrobienie skrótu na pulpicie,
by było jeszcze prościej.
Jeśli miałbym podsumować, to głównym problemem nowego interfejsu jest
to, że na ekranie mieści się mniej informacji niż w starym.
To co dawniej było widoczne od razu teraz wymaga użycia wyszukiwarki
lub innych dodatkowych operacji, co wg mnie jest pogorszeniem
wygody użytkowania.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.15 00:26 MarcinF
- 15.05.15 11:14 stejaz
- 15.05.15 11:18 Piotr Gałka
- 15.05.15 11:47 Agnieszka
- 15.05.15 12:13 Agnieszka
- 15.05.15 16:19 Piotr Gałka
- 15.05.15 16:31 Agnieszka
- 15.05.15 18:31 Piotr Gałka
- 18.05.15 16:53 J.F.
- 19.05.15 08:30 Piotr Gałka
- 19.05.15 10:36 Agnieszka
- 19.05.15 10:49 J.F.
- 19.05.15 13:18 Piotr Gałka
- 19.05.15 19:27 J.F.
- 11.06.15 23:22 Chris94
Najnowsze wątki z tej grupy
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
- że co?
- I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
Najnowsze wątki
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...
- 2024-09-22 że co?
- 2024-09-22 I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?