    From: MarcinF <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank - pożegnanie
    Date: Fri, 15 May 2015 00:19:12 +0200

    W dniu 2015-05-14 o 00:16, Wojciech Bancer pisze:

    > Dwa widoki - uproszczony, dobry do przeszukiwania lub taki jak był poprzedni.
    > Uproszczony ma o wiele lepszą wyszukiwarkę, możliwość wydrukowania wielokrotnych
    > potwierdzeń.

    Uproszczony jest bezużyteczny, co z tego że jest wyszukiwanie skoro
    cała historia i wyniki wyszukiwania są nieczytelnie, wszystko przez
    zbyt mało miejsca na opis.

    I nie ma takiego widoku jak był poprzedni, bo bardzo zmniejszono
    szerokość kolumn, nawet jak masz 32 calowy monitor to zobaczysz
    niewiele więcej niż na smartfonie. Bezużyteczna dekoracja lub tło
    marnuje miejsce na ekranie. Na tej samej wysokości ekranu mieści
    się kilka razy mniej operacji niż w starym interfejsie, a nie
    każdego bawi przewijanie by zobaczyć to co było dawniej widoczne
    o razu.

    > Dla porównania:
    > - wykonaj w starym interfejsie operację "czy wykonałem przelew za gaz"
    > 2 miesiące temu i 4 miesiące temu
    > - ile zarobiłem odsetek w ostatnich 6 miesiącach
    > - ile wpłat dokonałem do odbiorcy X
    > - ile wpłat dokonałem do odbiorcy o nr rachunku Y
    > itp.
    >
    > Tego wszystkiego NIE MA w starym widoku, a jest bardziej przydatne
    > niż widok semi-szczegółowy dostępny w tzw. starym widoku.

    Jato nie ma? Przecież warunki dodatkowe mają takie filtry.

    > No i tu się rozchodzimy. W nowym interfejsie postawiono nie na "listy", ale
    > efektywne szukanie, co w praktyce jest lepsze. [1] Wpisujesz 3 litery w polu
    > przelewu i już masz dostęp.

    Nie już ale dopiero, już było w starym bez tego "efektywnego szukania".
    Po cholerę efektywne przeszukiwanie jeśli się ma kilka lub kilkanaście
    zdefiniowanych przelewów, które w starym interfejsie były widoczne
    na jednym ekranie? To jest wprowadzanie dodatkowych operacji tam
    gdzie są zbędne.

    > Jakkolwiek byś nie kombinował, opcja z filtrowaniem będzie szybsza
    > od jechania po dowolnie długiej liście, czego przykładów jest mnóstwo,
    > od google [2] po książki telefoniczne w telefonach i klienty poczty (nie
    > wybierasz maila z listy, wpisujesz i dokonujesz auto-complete).

    Nie będzie, kliknięcie w widoczny link jest szybsze bo nie trzeba go
    najpierw szukać.

    > [1] Przykłady takiego podejścia to też m. in. wyszukiwarka kontaktów na
    > telefonie - rzadko kiedy przeglądasz całą listę - łatwiej wpisać te 2-3
    > litery i ograniczyć listę.
    >
    > [2] Kiedyś były "katalogi" stron, teraz masz wyszukiwarki

    W telefonach są listy ulubionych numerów, a w klientach
    poczty książki z ulubionymi kontaktami, właśnie po to by nie trzeba
    było używać wyszukiwarki do przeszukiwania informacji mieszczących
    się na jednym ekranie lub często obejmujących tylko kilka wpisów.
    W przeglądarkach internetowych są ulubione czy inne bookmarki,
    a systemy operacyjne umożliwiają zrobienie skrótu na pulpicie,
    by było jeszcze prościej.

    Jeśli miałbym podsumować, to głównym problemem nowego interfejsu jest
    to, że na ekranie mieści się mniej informacji niż w starym.
    To co dawniej było widoczne od razu teraz wymaga użycia wyszukiwarki
    lub innych dodatkowych operacji, co wg mnie jest pogorszeniem
    wygody użytkowania.