  • Data: 2012-08-04 02:10:26
    Temat: Re: Co dalej ?
    Od: "Tomek P. " <f...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    totus wrote:

    > Na przepowiadaniu przyszłości się nie znam. Mocno bawi mnie prasowe, a
    > można powiedzieć ogólne przekonanie, że indeksy pokazują przyszłość
    > gospodarki z wyprzedzeniem około 6 miesięcznym.

    Pisałem o tym pracę dyplomową :P

    To nie jest "ogólne przekonanie", tylko to wynika z monetarystycznego modelu
    cyklu koniunkturalnego.

    Dla USA, Wielkiej Brytanii, Japonii i Polski obliczałem dynamikę r/r indeksu
    giełdowego oraz PKB i sprawdzałem ich korelację dla różnych przesunięć
    okresów jednego względem drugiego.

    Wyszło mi, że:
    przesunięcie kwartału PKB względem kwartału indeksu giełdowego, korelacja
    (ujemne przesunięcie oznacza wyprzedzanie indeksu)

    USA:
    -8, -0,1642
    -7, -0,1532
    -6, -0,0924