  • Data: 2011-02-25 13:51:09
    Temat: Re: OFE wg Sobolowskiego
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    root wrote:

    > Hmm no to jest całkowita racja. Ale niemożność wykupu obligacji, wiąże się
    > z bankructwem państwa a to ma pewne konsekwencje. Niemożność spełnienia
    > obietnicy z niczym się nie wiąże.

    Ja nie wiem jak można myśleć tak wycinkowo. Jeżeli państwo nie może spełnić
    swojej obietnicy trzymanej w ZUS to znaczy, że podatków jest mniej niż się
    spodziewało. Wtedy patrz skippy na swoje akcje i nieruchomości. Jak nie ma
    podatków w budżecie to giełdy są pewnie na szczytach. Oraz to znaczy, ze
    niedoboru nie jest w stanie uplasować na rynku długu. Co się dzieje z
    wiarygodnością? Komu sprzedasz swoje obligacje po zakładanej cenie? Wszystko
    dołuje. Według mnie obligacja SP i obietnice przechowywane w ZUS to ten sam
    papier.

    > Obligacje w tym kontekscie wymuszają większą odpowiedzialność emitenta.
    > Załóżmy, że Tusk zmiejszy tę dziurę do zera i co z tego? Otóż jak jak
    > dziura nie będzie widoczna przyjdzie następca i od nowa zacznie wydawać
    > kasę na prawo i lewo, tak jak Gierek, tylko po to żeby się przypodobać
    > wyborcom. Powstanie nowa większa dziura i znowu wyjdzie na mównicę jakaś
    > minister Fedak i zawoła: "państwo jest w potrzebie". Co wtedy napiszesz?
    > To tak jak ze wspomnianym przez Ciebie narkomanem, możesz mu pomóc i
    > podnieść z ulicy raz czy dwa, ale on i tak wróci do nałogu.

    Nie grozi zbilansowanie budżetu. Popatrz co się stało dziś w sejmie z
    przedłożeniem rządowym. Widać wyraźnie co posłowie myślą o długu i kto ma
    większość w tej sprawie w sejmie. Tu widać jak PO ma wszystko w Polsce i
    rządzi niepodzielnie i robi co chce. Kolejny mit na poprawienie
    samopoczucia.

    > Ergo, sytuacja jest beznadziejna.
    > Skonstruuj coś a nie tylko wskazuj na beznadziejność sytuacji. Ja nie
    > buduję aquaparku a Ty obrażasz się na każdego kto ma inne zdanie. Nie
    > możemy się tylko żreć między sobą. Ja jestem bardziej na lewo, ty -
    > liberałem ale żyjemy w tym samym kraju. I choć klimat mi nie odpowiada, ja
    > nie mam zamiaru się stad wynosić, Ty pewnie też nie.

    Żyjemy w tym samym kraju, to prawda. Wcale moją intencją nie było się z Tobą
    żreć. Zaczęło się od tego, ze moim zdaniem, tendencyjnie używałeś słowo
    'liberalizm' po to by ośmieszyć taki sposób myślenia. Pokazałem pewne
    niekonsekwencje w Twoich wypowiedziach ale zupełnie mi one nie
    przeszkadzają. Myśl co chcesz i dalej uważaj PO za partie liberalną i prawo
    gospodarcze w USA za liberalne ze szczególnym naciskiem na politykę
    pieniężną. Jeżeli to Ci sprawia przyjemność i lepiej rozumiesz świat to mnie
    to zupełnie nie przeszkadza. Bo mnie to nie dotyczy. Zupełnie się nie
    obrażam. Pisze tu dla przyjemności i z nudów. Nie mam przyjemności i tym
    samym ochoty w przekonywaniu kogokolwiek do swoich racji. Jak Ty chcesz to
    Ty to rób a ja ci pomogę jeżeli będziesz chciał. Nie chcę być politykiem.
    Choć uważam to zajęcie za najważniejsze w życiu społecznym to nastawienie
    Polaków do własnych polityków jest takie, że w życiu politykiem nie zostanę.