  • Data: 2011-02-25 14:20:37
    Temat: Re: OFE wg Sobolowskiego
    Od: "skippy" <m...@t...moon> szukaj wiadomości tego autora

    news:3vkv8xyyaa1d.1d1n16t1e4wz9$.dlg@40tude.net...

    > Postaram się ;)

    > Ja nie wiem tak naprawdę, czy Ci "odpuścić" czy nie ;) To zależy. Jeśli z
    > OFE odpadnie 50% ludzi wszystko będzie OK ale jeśli będzie to 99% to OFE
    > przestaną istnieć a tym samym moja wizja się nie spełni. Dziwisz mi się,
    > że
    > martwią mnie takie pomysły? Czy może uważasz mnie - jak totus- za pasożyta
    > który czych na Twoją kasę? Co w tym zdrożnego, że obawiam się masowego
    > wychodzenia z OFE skoro wierzę ze ten system ma sens?

    No a ja sie obawiam masowego pozostania bo nie wierzę, że ten system ma
    sens:)
    Ja Ci daję wolność wyboru przy tym, Ty mi jej odmawiasz.

    > Giełda zawali się na chwilę. To napewno, ale naprawdę nie będzie to miało
    > jakiegoś większego znaczenia w dłuższym okresie.

    > Nie mogę zaprzeczyć że tak nie jest. To jest podstawowa słabość systemu
    > kapitałowego. Pamiętaj jednak, że gdyby dopuścić OFE do inwestowania
    > globalnie a nie tylko w Polsce to ryzyko możnaby zmniejszać a nie
    > zwiększać
    > jak powiadają politycy.

    Zmniejszać???
    Żartujesz.
    Nie znasz wykresów NIKKEI, NASDAQ i wielu innych dołowań trwających przez
    wiele lat?
    Skąd bierzesz tę pewność, że za granicą zainwestowane w akcje pieniądze będa
    tylko rosły?

    > Wiem że nie bawisz się akcjami tylko futami. Możesz więc odnosić wrażenie,
    > że aby zarobić musisz znaleźć większego frajera niż Ty. Trejdowanie w
    > zasadzie na tym polega. Akcje mają "nieco" inny charakter. Akcje ogólnie
    > rosną gdy gospodarka rośnie. Nie ma żadnych wyjątków od tej reguły. Nie ma
    > nawet szans, żeby było inaczej choćby ze względu na zasadę niemożliwości
    > stałego arbitrażu. Przecież nawet technicznie gdy spojrzysz na wieloletni
    > wykres indeksów widzisz trend wzrostowy. Owszem czasem przerywany ale
    > nigdy
    > nie przełamany.

    Wystarczy przełamanie 20 lat zeby zmasakrować kasę.
    Oczywiście oglądający wykres z perspektywy 100 lat tego nie widać.
    Ale jeśli ja mam np do emerytury 10 lat, a powazniejszy krach nastąpi za 5,
    to moja kasa może zostać zmasakrowana.

    Bardzo mi się nie podoba, że politycy zmusili mnie, żebym komuś kto tak
    ryzykuje nie swoimi pieniędzmi dawał je.
    Bowiem OFE zawsz zarobi - na prowizji.
    Czy zarobi na giełdzie?
    Nie ma absolutnie takiej pewności, co więcej jest duże ryzyko że nie zarobi.
    Chciałbym mieć wybór i nie musieć wpłacać swoich pieniędzy firmie która nimi
    gra na giełdzie i nie pojmuję, dlaczego Ci to się nie podoba.

    >To uprawnia do twierdzenia ze akcje są zawsze w trendzie
    > wzrostowym pod warunkiem że PKB kraju rośnie.
    > Najbardziej dziwnym przypadkiem jest Japonia. Kraj o ogromnej gospodarce
    > ale niskim potencjale rozwoju. Kraj będący współczesnie w stanie
    > nasycenia.
    > Ten stan osiągnie wkrótce USA.
    > Polsce do nasycenia jeszcze daleko więc nie przejmowałbym się takimi

    Skąd masz taka wiedzę.
    Katarstorfy przychodzą nagle.
    Na szczytach jest euforia i wszyscy widzą świetlaną przyszłość.

    > problemami. Nikt zresztą nie powiedział że OFE musi być wieczne. Wcześniej
    > czy później będzie trzeba wymyśleć coś lepszego ale na "miłość boską" nie
    > można rozpierdalać wszystkiego raz na 10 lat!!!

    Błąd był gdy to tworzono, tego typu przymus.
    Mogli od razu dać wolną rękę, ale widać OFE dobrze lobbowało, tak mi się
    wydaje przynajmniej.